torsdag den 19. maj 2016

Gels å ved Bevtoft

Endelig kom der omslag i vejret, og solen tittede frem.  Så bilen blev pakket, og turen gik til Gels å, stykket fra Bevtoft og vest på.


Da jeg kom til Bevtoft kørte jeg ned til venstre ved den lille p-plads ved åen. Her var der allerede en tysk bil, men fiskeren var ved at pakke sammen. Han havde fisket fra den lyse morgen, men kun de første 400 meter. Uden fisk.  Jeg fik rigget min lille Opti #2 til og så ud over markerne. Der var liv der var masser af insekter, og der var enkelte majfluer.  Fiskeriet gik ok, da jeg kom i gang. Det var første gang med den lille Opti, så linen skulle strækkes. Der kom en lille tør redtag på og fiskeriet startede. Der var meget liv men det var kun små ørreder - og dem blev der fanget en del af.


Jeg gik stykket igennem ud til Pionerbroen. Vandstanden var fin, og bunden så godt ud hele vejen derud. Der var kun småfisk, og desværre begyndte det at blæse op, og det var svært at holde 2eren i vandet. Jeg gik tilbage til bilen og besluttede at køre om i skoven ved Hjortebro.
Omme ved Hjortebro kom vinden anderledes ind, og jeg gik stykket opstrøms til anden opstemning, og tilbage på den anden side. Her var der ikke meget liv, så efter en kop kaffe gik turen hjemover.

Turen havde været god. Hovedet var blevet tømt - Naturen var nydt i fulde drag, og man kan stadig tørfluefiske.   Tak for en god dag  !





Ingen kommentarer:

Send en kommentar