lørdag den 9. maj 2015

Så er vi igang igen


Dania & Danielsson
 

Så er sæsonen startet.

Der blev indløst fiskekort til Vidå systemet, og til Helge å i Sverige.

Første fiskedag blev oppe i Helge å.  Det var dejligt at komme i gang.  Det kostede desværre en brækket Sage stang, sikken noget l...  Fluen hang fast i et træ, og dum som man var, hev man bare...Pang knækket fluestang !!  Nu er den på vej til USA !!!

På vej hjem fra første fisketur til Sverige, måtte vi en tur inden om Kolding, hvor FFFd afholdt fluefiskemesse, ak planen var bare at kikke, men både konen og jeg fik handlet.

Jeg "løb" ind i Carsten Jørgensen fra Dania Flyrods, og endte med at købe en splitcane stang 8´6", klasse 4.  Den er nu afprøvet i Sønder å, det er noget helt andet, og meget interessant fiske med sådan en blomsterpind. Jeg er overbevist om at jeg nok skal komme godt ud af det med stangen.. Så tak Carsten.


Susanne kom forbi Sportshuset, fra Horsens,og om ikke de havde en håndfuld Willows fluehjul stående, og lige pludselig havde hun købt et flot håndlavet fluehjul, som hun havde ønsket sig længe.
Susanne endte op med at få en længere snak med Carsten fra Dania Flyrods, medens jeg skulle godkendes til at købe en splitcane stang !!!!. Først sagde han nej til at lave en lysegød splitcane stang til hende... han ville ikke røre det, men da han så hende på vores hjemmeside, endte det op med grin og latter, så nu skal der arbejdes på en lyserød splitcane stang 7´6", klasse 4.  Det bliver spændende.


Så vores lille korte tur inden om Kolding, endte op med en dyr tur, men med nogle dejlige ny anskaffelser, så nu er sæsonen startet.  Husk vi går aldrig ned på udstyret !!!

Vi har allerede bestilt vores ferie.  For at være sikker på at få plads, er der bestilt 4 fiskedage i Idsjöströmmen til os begge, med en dags undervisning af Jennifer, og derfra går turen igen..igen til verdens dejligste plet   Ammer.  Det bliver en dejlig ferie.

Året første ørred fra Gustavsfors FVO
 

Nu leder jeg efter et passende fluehjul til min blomsterpind. Carsten sagde at stangen sagtens kunne bære en moderne flueline, hvorfor jeg har afprøver / brugt den med min gamle GL performance line, hvilket gik ok - Jeg vil gerne have fat i et gammelt LOOP hjul eller lignende.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar