torsdag den 9. maj 2013

Start på ny sæson 2013



Endelig blev det forår.  Vinteren har i år været lang og kold, men nu er foråret godt i gang.

Der er indløst fiskekort til Sportsfiskerforeningen Vidå og til Gustavsfors FVO.


Første fiskedag blev ved Helge åen i Småland, hvor vi har sommerhus.  Det var stadig koldt, alt var gråt og kedeligt,  Der lå stadig is i kanten af åen. Vandet var varmere end ventet , + 8 grader, men vandstanden var lav, faktisk det laveste jeg har set ved sæsonstart alle de år jeg er kommet ved åen - kun 49 cm !  Fiskeriet gik fin, efter at have vendt mig til min nye Sage stang, gik fiskeriet i gang. 

Der var ikke andre fiskere ved åen, så jeg kunne fint fiske mine ynglings stykker af, og det blev da også hurtigt til fisk.  Jeg fik 2 fisk med hjem første dag - Så godt i gang :-)



Dagen efter blev der fisket lidt mindre, men da der var mange ude at fiske blev der ikke til alverden - Mest snak og hygge, men det skal der også være plads til !



Godt at være i gang igen !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar